Beginnen met MijnSubsidie

Welkom in de wereld van loonsubsidies. De eerste grote stap naar subsidiesucces.


Algemeen

  • Kennisbank
  • /
  • Beginnen met MijnSubsidie
  • /
  • Algemeen

Nut & noodzaak van op tijd doelgroepverklaring aanvragen

Als de werkgever recht heeft op het LKV, heeft hij eerst een kopie van de doelgroepverklaring van de werknemer nodig. Pas als hij deze heeft ontvangen, kan hij het LKV aanvinken in de loonaangifte. Waarom is het belangrijk deze doelgroepverklaring op tijd aan te vragen?

  • Kennisbank
  • /
  • Beginnen met MijnSubsidie
  • /
  • Algemeen

Controle of subsidie nog geldt

Neem je als werkgever een werknemer aan uit 1 van de 4 doelgroepen? Dan heb je mogelijk recht op het Loonkostenvoordeel (LKV). LKV geldt maximaal 3 jaar vanaf de indiensttreding van de werknemer. Het LKV herplaatsen arbeidsgehandicapte werknemer geldt maximaal 1 jaar. Hou de einddatum van het LKV dus goed in de gaten.

  • Kennisbank
  • /
  • Beginnen met MijnSubsidie
  • /
  • Algemeen

Een verdienmodel maken

Als salarisadviseurs kun je op verschillende manieren de gevonden subsidies doorfactureren aan je cliënten. In dit artikel lichten we een aantal mogelijkheden toe. 

  • Kennisbank
  • /
  • Beginnen met MijnSubsidie
  • /
  • Algemeen

De spelregels

Om open en duidelijk te zijn over wanneer je wel en niet een factuur krijgt voor de diensten van MijnSubsidie PRO hebben we een aantal spelregels.

  • Kennisbank
  • /
  • Beginnen met MijnSubsidie
  • /
  • Algemeen

Klanten inlichten

Wanneer een werkgever een werknemer in dienst neemt, kan het voorkomen dat een werkgever zowel recht op het LKV als het LIV heeft. Kan de werkgever deze rechten dan beide toepassen of zal hij er één moeten kiezen?

  • Kennisbank
  • /
  • Beginnen met MijnSubsidie
  • /
  • Algemeen

De ideale subsidieflow instellen

Wanneer een werkgever een werknemer in dienst neemt, kan het voorkomen dat een werkgever zowel recht op het LKV als het LIV heeft. Kan de werkgever deze rechten dan beide toepassen of zal hij er één moeten kiezen?

Implementatie

Neem contact met ons op

Vragen over de mogelijkheden van Acture Subsidies? Of graag direct contact met onze helpdesk? Bel 030 22 70 149. Support vragen mogen gemaild worden naar info@acturesubsidies.nl.

4,5 uit 5 sterren

Onze klanten zijn bijzonder tevreden over onze service en diensten. Met veel van hen werken we al jaren samen.

Handleiding

Ontdek met onze handleidingen hoe makkelijk de subsidiescan werkt. En hoe eenvoudig de subsidiesoftware werkt.

Nooit meer een subsidie missen?

Bespaar op loonkosten en maximaliseer uw winst – Ontdek hoe meer dan 80% van de bedrijven geld kan terugvorderen of besparen!