De spelregels
Om open en duidelijk te zijn over wanneer je wel en niet een factuur krijgt voor de diensten van MijnSubsidie PRO hebben we een aantal spelregels.
De spelregels vind je rechtsboven in het menu onder je initialen. Als je op ‘spelregels’ klikt, opent een scherm waar je ze alle vier aantreft. In de spelregels staat precies wanneer jij als gebruiker wel of niet moet betalen. Zodra je de spelregels accepteert, kun je met de software starten.
1. Wanneer betaal je voor gevonden subsidies?
Behalve als je een bekende subsidie op tijd registreerde, betaal je voor iedere subsidie die MijnSubsidie PRO vindt. Het is vervolgens aan jou en je cliënt of je deze subsidie aanvraagt. Of je dat doet staat los van de betaling aan MijnSubsidie. Bijna alle klanten van MijnSubsidie hebben een verdienmodel, waarmee ze de gevonden subsidies aan de cliënt doorberekenen.
2. Wanneer betaal je niet voor gevonden subsidies?
Als je van tevoren weet dat er een subsidie is bij een nieuwe werknemer van je cliënt, kun je dit in MijnSubsidie PRO registreren. Doe dit binnen 14 dagen nadat de werknemer in loondienst kwam óf voordat je de werknemer toevoegt aan de loonadministratie. Als je de bekende subsidie op tijd registreert, betaal je niet als MijnSubsidie PRO de subsidie vindt. En als we twee subsidies voor één werknemer vinden bij dezelfde instantie, krijg je er maar 1 gefactureerd.
3. Elke subsidie die aan te vragen is, telt.
MijnSubsidie PRO controleert elke dag automatisch of je cliënt werknemers in dienst heeft die onder de Wet banenafspraak (doelgroepregister) vallen. Dat gebeurt óók als je de subsidiescan niet verstuurt. Vindt MijnSubsidie PRO een werknemer die in het doelgroepregister staat, dan betaal je ook het afgesproken tarief.
4. Eerlijke facturatie van subsidies
MijnSubsidie scant op iedere subsidie die nog aan te vragen is. Dus ook LKV-subsidies. Als we binnen de aanvraagtermijn subsidies vinden via bijvoorbeeld de verstuurde subsidiescan, betaal je ook voor deze gevonden subsidie. Dit geldt uiteraard niet als je de bekende subsidie op tijd registreerde.
Nooit meer een subsidie missen?
Bespaar op loonkosten en maximaliseer uw winst – Ontdek hoe meer dan 80% van de bedrijven geld kan terugvorderen of besparen!
Nog vragen? Bel 030 22 70 149
Gerelateerd
Nut & noodzaak van op tijd doelgroepverklaring aanvragen
Als de werkgever recht heeft op het LKV, heeft hij eerst een kopie van de doelgroepverklaring van de werknemer nodig. Pas als hij deze heeft ontvangen, kan hij het LKV aanvinken in de loonaangifte. Waarom is het belangrijk deze doelgroepverklaring op tijd aan te vragen?
Controle of subsidie nog geldt
Neem je als werkgever een werknemer aan uit 1 van de 4 doelgroepen? Dan heb je mogelijk recht op het Loonkostenvoordeel (LKV). LKV geldt maximaal 3 jaar vanaf de indiensttreding van de werknemer. Het LKV herplaatsen arbeidsgehandicapte werknemer geldt maximaal 1 jaar. Hou de einddatum van het LKV dus goed in de gaten.
Een verdienmodel maken
Als salarisadviseurs kun je op verschillende manieren de gevonden subsidies doorfactureren aan je cliënten. In dit artikel lichten we een aantal mogelijkheden toe.