De vragenlijst
Een aantal weken nadat een medewerker in dienst komt, gaat er automatisch een e-mail met een vragenlijst naar jouw cliënt of werknemer. In deze vragenlijst staan een aantal vragen voor de nieuwe werknemer. Via de antwoorden op de vragen bekijkt de software of er eventueel een subsidie is.
Na 6-8 weken gaat er automatisch een e-mail naar de cliënt of werknemer; dit hangt af van hoe de voorkeuren staan ingesteld. In de e-mail, aangepast aan de huisstijl van de afzender, staat een link naar de vragenlijst. In de vragenlijst komen vragen voorbij over de ‘zachte factoren’, gegevens die niet in de loonadministratie staan. De vragenlijst is bedoeld voor de werknemer. Maar vaak vullen werknemer en werkgever de vragen samen in. Daarna analyseert het systeem via een uniek algoritme of er een subsidie geldt. Afhankelijk van de instellingen krijg je als loonadviseur automatisch een melding en kun je de subsidie (laten) aanvragen.
Inhoud vragenlijst
Elke medewerker krijgt gemiddeld 8-9 vragen. Hoeveel precies? Dat verschilt per situatie. Per persoon kijkt het systeem of er bepaalde regelingen gelden en vraagt het door op de gegeven antwoorden. Een belangrijke parameter: in welke uitkeringssituatie de persoon voor de start van het werk zat. Hetzelfde geldt voor de arbeidshandicap. Bij elke vraag staat ook een hulptekst met extra uitleg voor de werknemer/cliënt.
Wel of geen e-mail: jouw keuze!
Je stelt zelf naar wens in of jouw cliënten wel of geen e-mails ontvangen uit het systeem. Als jij instelde dat er geen e-mails uit gaan, dan kijkt de software alleen naar het UWV-doelgroepregister. De software doet dus wat jij instelt. Verstuurt het systeem wél e-mails naar jouw cliënten, dan gebeurt dat op het door jou gewenste moment.
Automatische herinnering
Als de vragenlijst is verzonden en reactie uitblijft, kun je instellen dat de cliënt of de medewerker een automatische herinnering ontvangt. De termijn waarop deze herinnering verzonden wordt, stel je ook zelf in. Deze instellingen maak je naar wens voor alle cliënten of op cliëntniveau.
Handmatig een e-mail met vragenlijst versturen
Je hebt de instelling, automatisch e-mails versturen uitgezet. Toch kun je deze dan nog wel versturen. Bij het overzicht nieuw in dienst nodig je naar wens de medewerker handmatig uit de vragenlijst in te vullen. Je kiest er hier voor de mail naar de cliënt of direct naar de medewerker zelf te sturen.
Nooit meer een subsidie missen?
Bespaar op loonkosten en maximaliseer uw winst – Ontdek hoe meer dan 80% van de bedrijven geld kan terugvorderen of besparen!
Nog vragen? Bel 030 22 70 149
Gerelateerd
UWV doelgroepregister
Wanneer er een nieuwe werknemer in dienst komt checkt MijnSubsidie Pro automatisch of deze werknemer in het UWV doelgroepregister staat. Als een werknemer in het doelgroepregister staat houdt dit namelijk in dat de werkgever voor deze werknemer recht heeft op het LKV banenafspraak en scholingsbelemmerden.
Wat houden de eindpagina’s in?
Vulde de werknemer de subsidiescan in? Verwijs deze medewerker naar wens dan naar een eindpagina. Deze eindpagina pas je naar jouw eigen voorkeuren aan.