Ja, ik wil!

Nooit meer loonsubsidies missen.
Ik meld mij aan voor vrijblijvende online kennismaking.

KENNISMAKING MEER INFO

Het LKV Aanvraagsysteem


Bovenin het dashboard staan belangrijke gegevens waar je regelmatig mee werkt en goed in de gaten moet houden om succesvol met MijnSubsidie te werken. 

  1. Nieuw in dienst 
  2. Follow-up 
  3. Resultaten 
  4. Aanvraagproces LKV

Nieuw in dienst 

Onder het kopje ‘nieuw in dienst’ staan alle nieuw in dienst getreden werknemers. Deze werknemers worden door MijnSubsidie Pro 14 dagen na indiensttreding automatisch gecontroleerd in het UWV doelgroepregister. Dit gebeurt op basis van het BSN-nummer in het loonpakket. Daarnaast verstuurt MijnSubsidie Pro, als dit zo ingesteld is, automatisch een mail met een uitnodiging voor deelname aan de subsidiescan naar de werknemer (of de werkgever). Dit gebeurt pas na 2 maanden, aangezien het daarvoor niet verplicht is voor de werknemer om vragen over het arbeidsverleden te beantwoorden. Als je hebt ingesteld dat deze mails niet automatisch verstuurd worden, kun je onder het kopje ‘nieuw in dienst’ de uitnodiging handmatig versturen. Deze subsidiescan worden gemiddeld 8-9 vragen gesteld. Hoeveel vragen er precies worden gesteld hangt af van de casus. In de vragenlijst worden vragen gesteld over de zachte factoren, dit zijn gegevens die niet in de loonadministratie staan. Per persoon wordt er bekeken hij in aanmerking komt voor bepaalde regelingen. 

Follow-up 

Onder het kopje ‘follow-up’ staat een lijst met werknemers die de uitnodiging voor het invullen van de subsidiescan heeft ontvangen, maar deze vragenlijst nog niet heeft ingevuld. Daarnaast berekent het systeem automatisch welke subsidiescans een hogere slagingskans hebben. Dit wordt aangegeven door middel van een gouden ei voor de naam van de werknemer. Het is dus belangrijk dat deze subsidiescans op tijd ingevuld worden, om de subsidie niet mis te lopen. Onderneem actie om de scans ingevuld te krijgen. Soms is het handig dat de cliënt de werknemer helpt de vragenlijst in te vullen. 

Resultaten 

Onder het kopje ‘resultaten’ staan alle gevonden subsidiekansen in 1 overzicht. Op deze pagina is te vinden welke subsidies er gevonden zijn en om welke werknemer het bij de cliënt gaat. Daarnaast kun je op deze pagina vinden hoeveel tijd er nog rest om de subsidie tijdig aan te vragen. Op deze pagina kun je direct actie ondernemen door de subsidie aan te vragen. 

Aanvraagproces LKV 

Het aanvraagproces kan in 3 stappen doorlopen worden. Links staan alle subsidie resultaten die nog aangevraagd kunnen worden. Allereerst moet het aanvraagformulier gedownload worden. Als dit is gedaan, kan deze stap afgevinkt worden en wordt de aanvraag naar het midden verplaatst als ‘lopende aanvraag’. Als de medewerker de machtiging ondertekend heeft, is stap 2 voltooid en kan deze ook afgevinkt worden. De laatste stap is het versturen van het aanvraagdocument naar UWV. Daarna kan stap 3 worden afgevinkt. Na stap 3 is het wachten op het UWV. UWV zal binnen maximaal 13 weken antwoorden. Daarna moet de regeling alleen nog in het loonpakket aangevinkt worden. Als de aanvraagtermijn is verlopen, zal de aanvraag uit de lijst verdwijnen, zodat je het overzicht behoudt. Deze aanvraag is terug te vinden bij resultaten of in het volledige overzicht onderaan de pagina. 

Handige links

Het team van Mijnsubsidie heeft wat handig links voor u!

Dashboard

Neem contact met ons op

Vragen over de mogelijkheden van Acture Subsidies? Of graag direct contact met onze helpdesk? Bel 030 22 70 149. Support vragen mogen gemaild worden naar info@acturesubsidies.nl.

4,5 uit 5 sterren

Onze klanten zijn bijzonder tevreden over onze service en diensten. Met veel van hen werken we al jaren samen.

Handleiding

Ontdek met onze handleidingen hoe makkelijk de subsidiescan werkt. En hoe eenvoudig de subsidiesoftware werkt.

Nooit meer een subsidie missen?

Bespaar op loonkosten en maximaliseer uw winst – Ontdek hoe meer dan 80% van de bedrijven geld kan terugvorderen of besparen!